plende

Polityka jakości i środowiska

 

Firma K.C.B. Interlight - Sp. z o.o. jest producentem wyrobów świecarskich działającym od 1989 roku na rynku polskim oraz międzynarodowym,  plasującym się w czołówce firm w branży .

Jednym  z podstawowych źródeł sukcesu naszej firmy jest funkcjonowanie w sposób odpowiedzialny i z myślą o przyszłych pokoleniach. Zrównoważony rozwój naszej firmy zakłada osiąganie celów ekonomicznych w sposób etyczny, z poszanowaniem społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.

Wdrożony w KCB system zarzadzania spełnia wymagania standardów ISO 9001, 14001 ale jednocześnie uwzględnia interesy społeczne, aspekty środowiskowe i relacje z różnymi grupami interesariuszy. Zadowolenie naszych klientów jest nadrzędną wartością, która kształtuje kierunki rozwoju firmy. Stawiamy na przyjazne długofalowe relacje.

Zdajemy sobie również sprawę, z tego że nasz sukces jest w dużym stopniu uzależniony od zaangażowania naszych pracowników, dlatego dokładamy wszelkich starań, by zapewnić pracownikom pracę  w komfortowych warunkach, w przyjaznej atmosferze .

Politykę jakości i środowiska realizujemy poprzez:

  • ciągłe doskonalenie systemu zarządzania zgodnego w pełni z wymaganiami Normy ISO 9001:2015 oraz Normy ISO 14001:2015,
  • aktywne zaangażowanie pracowników w działania na rzecz jakości i środowiska,
  • podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych pracowników,
  • stosowanie nowoczesnych metod produkcji,
  • wdrażanie nowych technologii,
  • unowocześnianie parku maszynowego,
  • stosowanie surowców o wysokiej jakości  i ściśle zdefiniowanych standardach,
  • poddawanie wyrobów ciągłej kontroli zgodności w nowoczesnym laboratorium zakładowym, jak również okresowej kontroli przez niezależnych rzeczoznawców,
  • badanie potrzeb, oczekiwań i zadowolenia kluczowych stron zainteresowanych,
  • rozwój partnerskiej współpracy z dostawcami i podwykonawcami w oparciu o sprawdzony system oceny, 
  • identyfikowanie, ocenę, monitorowanie i kontrolowanie aspektów środowiskowych w tym aspektów znaczących w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko,
  • odpowiedzialne planowanie i realizowanie projektów operacyjnych z uwzględnieniem aspektów środowiskowych,
  • dbanie o pozytywny wizerunek firmy i zaufanie klientów,
  •  przestrzeganie i respektowanie wymagań prawnych, innych regulacji i wymagań w zakresie ochrony środowiska poprzez realizację obowiązków wynikających z Decyzji na wytwarzanie odpadów oraz na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza,
  • utrzymywanie, rozwijanie i doskonalenie systemów zarządzania środowiskowego, wyznaczanie celów i planów środowiskowych przy uwzględnieniu uwarunkowań lokalnych i specyfiki działalności,
  • współpracę z podmiotami w ramach przestrzegania standardów i regulacji prawnych dotyczących środowiska, gdzie zarządzanie środowiskiem racjonalnie wpasowane jest w model biznesowy łańcucha dostaw,
  • dążenie do ograniczenia powstających odpadów, emisji do powietrza, hałasu zgodnie z posiadanymi pozwoleniami oraz przepisami prawa krajowego, a ścieki i odpady przekazuje wyspecjalizowanym podmiotom,
  • staranne dobieranie dostawców usług pod kątem spełniania standardów ochrony środowiska i bezpieczeństwa procesowego,
  • posiadanie procedur i podejmowanie działań prewencyjnych mające na celu przeciwdziałanie wystąpienia awarii,
  • racjonalnie wykorzystywanie i zużywanie surowców, paliw, energii oraz wody z ujęcia sieci miejskiej,
  • dokładanie starań, aby pracownicy znali i respektowali zasady polityki środowiskowej, byli odpowiedzialni za jej skuteczne wdrażanie, a personel na każdym szczeblu organizacji był świadomy swej roli,
  • łączenie uzasadnionego wzrostu gospodarczego z ochroną środowiska.

Naszym celem jest doskonalenie oferty oraz dostosowanie jej do wymagań rynkowych. Lojalność w stosunku do naszych klientów jest ważnym elementem naszej polityki, która ugruntowuje wizerunek biznesmena nie tylko nastawionego na zysk, ale również partnera  fair play w stosunkach handlowych.

Pracownicy zostali zapoznani z polityką, jest ona ogólnodostępna. Najwyższe kierownictwo zobowiązuje się do wdrożenia polityki na wszystkich szczeblach organizacyjnych.

Polityka została zakomunikowana pracownikom i jest ogólnodostępna.

KCB Interlight Sp. z o.o.
PL 88-140 Gniewkowo
ul. Inowroclawska 4

Tel. +48 52 355 82 07
Fax +48 52 355 84 47
e-mail: interlight@kcb.pl

KRS 0000129581 Sąd Rejonowy w Bydgoszczy, XIII Wydział Gospodarczy
NIP:556-000-42-37 / VAT-ID: PL5560004237
Zarząd/Management: Łucja Kończal, Hartmut Boock, Anna Gross