Polityka jakości i środowiska
Firma K.C.B. Interlight - Sp. z o.o. jest producentem wyrobów świecarskich działającym od 1989 roku na rynku polskim oraz międzynarodowym, plasującym się w czołówce firm w branży .
Jednym z podstawowych źródeł sukcesu naszej firmy jest funkcjonowanie w sposób odpowiedzialny i z myślą o przyszłych pokoleniach. Zrównoważony rozwój naszej firmy zakłada osiąganie celów ekonomicznych w sposób etyczny, z poszanowaniem społeczności lokalnej oraz środowiska naturalnego.
Wdrożony w KCB system zarzadzania spełnia wymagania standardów ISO 9001, 14001 ale jednocześnie uwzględnia interesy społeczne, aspekty środowiskowe i relacje z różnymi grupami interesariuszy. Zadowolenie naszych klientów jest nadrzędną wartością, która kształtuje kierunki rozwoju firmy. Stawiamy na przyjazne długofalowe relacje.
Zdajemy sobie również sprawę, z tego że nasz sukces jest w dużym stopniu uzależniony od zaangażowania naszych pracowników, dlatego dokładamy wszelkich starań, by zapewnić pracownikom pracę w komfortowych warunkach, w przyjaznej atmosferze .
Politykę jakości i środowiska realizujemy poprzez:
- ciągłe doskonalenie systemu zarządzania zgodnego w pełni z wymaganiami Normy ISO 9001:2015 oraz Normy ISO 14001:2015,
- aktywne zaangażowanie pracowników w działania na rzecz jakości i środowiska,
- podnoszenie kwalifikacji i umiejętności zawodowych pracowników,
- stosowanie nowoczesnych metod produkcji,
- wdrażanie nowych technologii,
- unowocześnianie parku maszynowego,
- stosowanie surowców o wysokiej jakości i ściśle zdefiniowanych standardach,
- poddawanie wyrobów ciągłej kontroli zgodności w nowoczesnym laboratorium zakładowym, jak również okresowej kontroli przez niezależnych rzeczoznawców,
- badanie potrzeb, oczekiwań i zadowolenia kluczowych stron zainteresowanych,
- rozwój partnerskiej współpracy z dostawcami i podwykonawcami w oparciu o sprawdzony system oceny,
- identyfikowanie, ocenę, monitorowanie i kontrolowanie aspektów środowiskowych w tym aspektów znaczących w celu ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko,
- odpowiedzialne planowanie i realizowanie projektów operacyjnych z uwzględnieniem aspektów środowiskowych,
- dbanie o pozytywny wizerunek firmy i zaufanie klientów,
- przestrzeganie i respektowanie wymagań prawnych, innych regulacji i wymagań w zakresie ochrony środowiska poprzez realizację obowiązków wynikających z Decyzji na wytwarzanie odpadów oraz na wprowadzanie gazów i pyłów do powietrza,
- utrzymywanie, rozwijanie i doskonalenie systemów zarządzania środowiskowego, wyznaczanie celów i planów środowiskowych przy uwzględnieniu uwarunkowań lokalnych i specyfiki działalności,
- współpracę z podmiotami w ramach przestrzegania standardów i regulacji prawnych dotyczących środowiska, gdzie zarządzanie środowiskiem racjonalnie wpasowane jest w model biznesowy łańcucha dostaw,
- dążenie do ograniczenia powstających odpadów, emisji do powietrza, hałasu zgodnie z posiadanymi pozwoleniami oraz przepisami prawa krajowego, a ścieki i odpady przekazuje wyspecjalizowanym podmiotom,
- staranne dobieranie dostawców usług pod kątem spełniania standardów ochrony środowiska i bezpieczeństwa procesowego,
- posiadanie procedur i podejmowanie działań prewencyjnych mające na celu przeciwdziałanie wystąpienia awarii,
- racjonalnie wykorzystywanie i zużywanie surowców, paliw, energii oraz wody z ujęcia sieci miejskiej,
- dokładanie starań, aby pracownicy znali i respektowali zasady polityki środowiskowej, byli odpowiedzialni za jej skuteczne wdrażanie, a personel na każdym szczeblu organizacji był świadomy swej roli,
- łączenie uzasadnionego wzrostu gospodarczego z ochroną środowiska.
Naszym celem jest doskonalenie oferty oraz dostosowanie jej do wymagań rynkowych. Lojalność w stosunku do naszych klientów jest ważnym elementem naszej polityki, która ugruntowuje wizerunek biznesmena nie tylko nastawionego na zysk, ale również partnera fair play w stosunkach handlowych.
Pracownicy zostali zapoznani z polityką, jest ona ogólnodostępna. Najwyższe kierownictwo zobowiązuje się do wdrożenia polityki na wszystkich szczeblach organizacyjnych.
Polityka została zakomunikowana pracownikom i jest ogólnodostępna.